Blog Post Avui han començat a treballar per ambients

Avui han començat a treballar per  ambients
gen.

23

2017

Avui han començat a treballar per ambients

Hem iniciat el treball per ambients i ens agradaria explicar-vos l’essència d’aquesta metodologia.

Què són els ambients

Els ambients són uns espais distribuïts per temàtiques. El criteri metodològic d’aquesta proposta és globalitzador ja que es parteix de la realitat propera dels nens/es i s’interrelacionen els continguts de les diferents àrees curriculars. Es proposen diferents situacions i propostes d’aprenentatge i són ells qui decideixen on i quan volen portar-les a terme.

Amb els ambients pretenem

  • Que el nen/a sigui el protagonista del seu propi aprenentatge.
  • Que potenciïn la creativitat i la imaginació.
  • Que afavoreixin una intensa activitat per part del nen/a: a nivell físic, mental i interactiu.
  • Un enfocament constructivista del procés d’ensenyament/aprenentatge en que la funcionalitat i la significativitat presideix als aprenentatges: l’aprenentatge de l’infant és significatiu quan constitueix un procés, que implica un canvi.
  • Que es tinguin present l’atenció a la diversitat.
  • Que els aprenentatges tinguin relació amb la vida real.
  • Que connectin amb els interessos de l’alumnat.
  • Que s’ofereixin les condicions que possibilitin una varietat i la repetició de les experiències.
  • Que potenciï la interacció entre iguals, grans i petits del mateix cicle atenent els diferents nivells de maduració individual.
  • Que possibiliti un clima d’escola acollidor, optimista, alegre i interessant pels nens/es, mestres i famílies.

organització: funcionament i horaris

Els Ambients estan distribuïts a les classes de P.3 i P.4 i al vestíbul d’aquestes classes.
Tenim un ambient a cada classe distribuïts de la següent manera:
CURS AMBIENT
P.3A NATURA
P.3B LA CASETA
P.4A ART
P.4B CONSTRUCCIONS

Els quatre ambients es veuran reforçats amb l’ús de les tauletes digitals

  • P.3 farà Ambients per la tarda de dilluns a dijous. Podran circular per on vulguin dels Ambients de NATURA i LA CASETA , exterior i vestíbul.
  • P.4 farà Ambients pel matí de dilluns a dijous. Podran circular per on vulguin dels Ambients d’ART i CONSTRUCCIONS I vestíbul.
  • Els divendres pel matí els nens i nenes de p.3 i P.4 faran ambients junts i per tant podran circular pels 4 Ambients i pels vestíbuls. Interaccionaran junts, aprendran i descobriran junts.
  “Caminar, recórrer, circular, transitar,…,té a veure amb créixer, amb construir-nos, amb aprendre junts, amb actituds de millora i superació, amb donar continuïtat, amb acollir, amb escoltar…”
 
  1. Me encanta esta metodología, ojalá se llegue a implantar en toda la enseñanza. Gracias.

  2. A mi em donen ganes de tornar a l’escola!!!!

Deixa un comentari