Les nostres festes Així ens divertim

castanyada
La Castanyada

La Castanyada és la festa de la tardor. A l’escola se centra en els canvis que ofereix la natura.: els colors de la tardor, les fulles seques… Es treballen sobretot els fruits de la tardor i les seves característiques. Els més petits reben la visita de la castanyera i aquella tarda es mengen castanyes torrades.

Sin título
El Nadal

El Nadal es va treballant de diverses maneres: es va guarnint l’escola amb diferents manualitats que fan els alumnes, es fa un “concurs” de postals de Nadal per escollir la que serà “la postal” de l’escola, els petits van alimentant el tió… Els actes centrals de la FESTA DE NADAL són la visita del patge reial (de P.3 a 2n), fer cagar el tió (de P.3 a 2n), l’amic invisible (de 3r a 6è) i LA TRADICIONAL CANTADA DE NADALES. Aquesta cantada és oberta a les famílies i tots els alumnes de l’escola, per nivells, canten nadales o reciten poemes de Nadal en diferents idiomes. .

Carnaval-2014-Escola Miquel Utrillo Sitges
El Carnaval

La celebració del carnaval està molt arrelada en el poble de Sitges i es podria considerar la festa d’hivern. A l’escola, la celebració es centra en la visita de Sa Majestat Carnestoltes i el seu seguici. Els alumnes de l’escola el reben amb les disfresses o motius al·lusius que han fet a classe. També s’elabora un “predicot” (pregó) fet amb rodolins satírics que tenen a veure amb els mestres. La festa s’obre a les famílies i a la gent del barri.

Sant Jordi

Sant Jordi, patró de Catalunya. Com no podia ser d’una altra manera, aquesta festa es dedica al món literari amb la celebració dels Jocs Florals. Els alumnes de primària participen amb les seves creacions literàries en el concurs dels jocs florals on es donen premis per a cada modalitat literària: conte, poesia i còmic. El treball de creació, correcció i edició de les produccions literàries culmina en l’acte d’entrega de premis del dia de Sant Jordi; acte que se celebra al gimnàs de l’escola i on es compta amb la participació de pares del jurat que reciten poemes o expliquen contes. Els guardonats reben una rosa i un diploma de guanyador. Des de fa un parell de cursos també hi ha concurs fotogràfic de tercer a sisè, on els alumnes mostren la seva creativitat en el camp de la fotografia

FESTA DE FINAL DE CURS
Festa de fi de curs

Aquesta festa és la més lúdica de l’escola. Es dediquen dos dies a acomiadar el curs amb tota classe d’activitats, sortides i competicions esportives. El darrer dia, però, es reserva un temps on els protagonistes són els alumnes de sisè que, després de nou anys, deixen l’escola que els ha vist créixer. Tota l’escola és allà per acomiadar-los. És el moment més emotiu del curs on els alumnes reben una orla record de sisè i un DVD amb un recull de fotos del seu pas per l’escola. Aquest moment és obert a les famílies de sisè.