Blog Post

des.

2017

Learning English is not an easy task… we all know that. However, learning English in a friendly, nice and cooperative atmosphere is more likely to succeed, for sure. And that is what we are trying to do in our school: typical English lessons do not exist anymore, instead we are trying to teach and learn with a meaning, with real life situations vocabulary and having fun, all at the same time! Children from 4th grade to 6th grade have the basis of this language and what they need now is to focus on producing and using it in different situations. Getting learners to do work about topics that are of interest to them is a great way to improve their skills. To achieve this we encourage learners to learn about things through language and by using different methods such as new technologies: tablets, Chroma Key, radio set. Topics that are taught in other parts of the curriculum included in the Didactic Sequences (sometimes called Content and Language Integrated Learning or CLIL) and finally resources like songs, games, quizzes, etc. to keep children’s motivation. We are talking here about doing things with language rather than just learning about language. Parent’s involvement is very important in this process: you can help your children by encourage them to watch TV with subtitles (or not, depending on the level of your kids), listening to music and especially by using the English language anytime you might need it: in your trips, holidays and so on. This way they will see the importance and power of communication! From the English department, we hope you enjoy Winter holidays and, remember practise as much English as you can! ;-D Aprendre anglès no és fàcil… ho sabem. Però aprendre anglès a un ambient acollidor, agradable i de treball cooperatiu té més probabilitats de funcionar, segur. I això és precisament el que intentem fer a l’escola: les lliçons de tota la vida a on el professor parlava i l’alumnat només escoltava ja NO existeixen! Ara intentem transmetre i aprendre d’una manera significativa, amb vocabulari utilitzat a situacions reals i passant-ho bé al mateix temps. L’alumnat de 4t a 6è ja tenen les bases d’aquesta llengua i el que ara necessiten és concentrar-se en produir i utilitzar-la en diferents situacions. Fer que els alumnes/as treballin amb temes que són del seu interès és una fantàstica manera de millorar les seves habilitats lingüístiques. Per aconseguir això, els animem a aprendre sobre diversos temes a través de la llengua utilitzant mètodes com les noves tecnologies: tauletes, Chroma Key, l’estudi de ràdio; temàtiques que formen part de altres àrees del curriculum, incloses a les seqüències didàctiques (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres o AICLE) i recursos com cançons, jocs, concursos, etc per mantenir activa la motivació de l’alumnat. Aquí parlem, doncs, de fer coses amb la llengua més que aprendre sobre la pròpia llengua. La implicació de les famílies és molt important en aquest procés: podeu ajudar als vostres fills i filles animant-los a veure la TV amb subtítols (si ho necessiten), a escoltar música i sobretot a utilitzar l’anglès sempre que sorgeixi una situació en què ho necessiteu a les vostres sortides i/o vacances. D’aquesta manera se’n adonaran de la importància i el poder de comunicar-se! Des del departament d’anglès, esperem que gaudiu de les vacances d’hivern i, recordeu: practiqueu tant d’anglès com pugueu!