Blog Post COLÒNIES A LA “GRANJA-ESCOLA” DE SANTA MARIA DE PALAUTORDERA

COLÒNIES A LA “GRANJA-ESCOLA” DE SANTA MARIA DE PALAUTORDERA
maig

COLÒNIES A LA “GRANJA-ESCOLA” DE SANTA MARIA DE PALAUTORDERA

Els nens i nenes de tercer i quart hem anat de colònies a la Granja-escola. Allà ens ho hem passat molt bé gaudint de la natura i fent moltes activitats amb uns monitors molt “marxosos”. Com que el tema central era “LA PREHISTÒRIA” vam anar a un jaciment per fer d’arqueòlegs, vam construir cabanes i instruments amb el que trobàvem a la natura, vam caminar descalços pel bosc, vam superar proves físiques i també vam visitar els animals que viuen allà com cavalls, emús, gallines, porcs, oques cabres i, fins i tot, UNA LLAMA. La tarda de dimarts va ser molt emocionant perquè, un grup que estava amb el seu monitor observant els animals, va veure el naixement d’un cabrit. El que més ens va impactar va ser que, només néixer, el cabrit es va posar en peu i va caminar! La primera nit, vam fer un “trekking” al bosc. Alguns nens i nenes tenien por però amb l’ajut i els ànims dels companys van superar la por i van gaudir molt del passeig nocturn i de l’observació de les estrelles. El millor: creuar-se amb una senglar amb les seves quatre cries que estaven buscant menjar. Però el que ens emportem de les colònies sobretot, és la gran convivència que hem tingut i tots els valors que hem practicat i les emocions que han aflorat : confiança, responsabilitat, empatia, lideratge,cooperació, respecte, valentia… També hem vençut moltes pors i hem guanyat autoestima i positivitat.