Blog Post DESCOBRIM EL FOC A QUART !!

DESCOBRIM EL FOC A QUART !!

DESCOBRIM EL FOC A QUART !!

DESCOBRIM EL FOC
Quines etapes hi ha a la prehistòria? Quan es descobreix el foc? Quan comença i quan acaba l’Edat Antiga? Quins són els fets que en marquen el principi i la fi? Com s’organitzaven les primeres civilitzacions? Com es deien els reis a l’antic Egipte? Per què es realitzava la momificació? Per què es construïen piràmides i temples? Què és la pedra Roseta? Per a que servien els jeroglífics? Què eren les polis a l’antiga Grècia?…
Moltes són les preguntes que ens venen al cap en pensar en les diferents etapes de la història. Els alumnes de 4t de l’escola estan realitzant una Seqüència Didàctica anomenada “Descobrim el foc” en la que provaran de donar respostes a aquestes preguntes i moltes més.
Un breu vídeo amb preguntes va ser la primera activitat dedicada a la Prehistòria. Així com un kahoot i altres activitats van permetre que els alumnes anessin entenen com vivien en aquesta etapa històrica.
La següent època es va centrar en l’Antic Egipte i la manera més didàctica, divertida i participativa d’introduir-los en aquesta etapa de la història era fer una visita al museu Egipci de Barcelona; i així doncs, el dijous 2 de maig vam anar-hi.
La sortida va permetre que els alumnes poguessin conèixer l’Antic Egipte a través de dos aspectes fonamentals de la seva cultura: el món de les creences i l’escriptura jeroglífica. Pel que fa a l’escriptura van proposar un taller perquè cada un dels alumnes aprengués a escriure el seu nom amb jeroglífics. Gràcies a la visita guiada al museu i les activitats posteriors a classe els nois i noies s’han pogut endinsar en el coneixement de la civilització faraònica.
A partir d’aquest moment es seguirà treballant la Seqüència Didàctica amb les diferents etapes de la història: l’antiga Grècia, els romans… a través del treball cooperatiu i amb l’ajut dels Ipads i els chromebooks els alumnes construiran el coneixement a partir de les seves reflexions i de la seva pròpia pràctica.
Un break out, un trivial d’història I alguna sorpresa més, seran el repte final d’aquest projecte.