Blog Post ELS JOCS OLIMPICS ARRIBEN A QUART

ELS JOCS OLIMPICS ARRIBEN A QUART

ELS JOCS OLIMPICS ARRIBEN A QUART

ELS JOCS OLÍMPICS DEL MIQUEL UTRILLO

Els alumnes de 4t estem fent la Seqüència Didàctica dels Jocs Olímpics.

Pensem que la millor manera d’aprendre sobre els Jocs Olímpics és organitzar-ne uns, per això estem molt il·lusionats per aconseguir el nostre objectiu final que és fer les Olimpíades del Miquel Utrillo.

Però per arribar a organitzar aquest gran esdeveniment hem de treballar junts de manera cooperativa. I així ho estem fent, per grups de quatre companys i companyes anem investigant els fets més importants dels Joc Olímpics.

A més, amb l’ajut dels Ipads i els Chromebooks i seguint les indicacions a la Sites i al Classroom estem  treballant molts aspectes d’aquest gran projecte.

Primer de tot ens vam fer preguntes: “Què sabem?” i “Què volem saber?” i a partir dels nostres coneixements previs sobre els Jocs Olímpics i dels nostres interessos, vam cercar la informació necessària per contestar els nostres dubtes.

Seguidament vam fer activitats de comprensió lectora i visualització de vídeos per tal d’anar  entenen una mica la història dels Jocs Olímpics antics i moderns. Començava a complicar-se el tema… sobretot amb els videos-qüestionaris, ja que les preguntes apareixen insertades enmig del video. Però l’experiència va ser enriquidora, tot i que era una mica dificil, tots i totes estàvem molt atents per quan sortís una pregunta.

Després de tenir una mica de cultura sobre les Olimpíades i de descubrir coses tan interessants com que una Olimpíada es refereix a una unitat de mesura, vam començar a crear l’eix cronològic de les seus olímpiques. En aquesta tasca ens vam adonar que treballàvem moltíssims aspectes a la vegada: banderes, ciutats, països, continents, els mapes mundials, etc i fins i tot una pinzellada sobre la I i II Guerra Mundial. Aquesta  línia del temps l’hem penjat com a decoració a les dues aules de 4t, ha quedat molt original.

En relació a l’activitat de la línia del temps, vam fer-ne una altra on hi vam representar en un mapamundi amb diferents colors les vegades que s’havien fet els Jocs Olímpics en els diferents països. Això ens va permetre poder fer un debat les dues classes per reflexionar i extreure conclusions del mapa.

Mentrestant a l’àrea de plàstica vam fer volar la nostra imaginació i vam dissenyar de manera individual una mascota possible candidata a ser la mascota dels Jocs Olímpics del Miquel Utrillo. Encara falta fer les votacions, hi ha molta competència perquè n’hi ha de molt originals i divertides, però només pot haver una mascota que representi les Olimpíades de l’escola.

El proper pas va ser entendre la diferència entre els esports i les disciplines olímpiques i escollir-ne un per tal de fer un petit treball pautat de manera individual. Que si bàsquet, tennis, natació, ciclisme… tots i totes vam escollir aquell esport que més ens agrada i vam posar-nos mans a la feina per fer un bon treball.

Ara estem endinsats en el tema de la salut i el nostre cos ja que va molt relacionat amb l’esport. En aquest punt que ens trobem, comencem a treballar la nutrició amb la piràmide dels aliments. Estem començant a recopilar aliments per fer una piràmide real. Les properes activitats aniran relacionades amb els diferents aparells del nostre cos: locomotor, digestiu, circulatori…

L’Àrea d’Educació física juga un paper també molt important en la nostra SD. Estem entenent com funcionen les diferents proves d’atletisme i començant a practicar-les. D’aquí poc haurem d’organitzar-les en uns Jocs Olímpics pels nostres companys i companyes de l’escola.

S’ha de dir que ens estem convertint tots i totes en experts dels Jocs Olímpics.