Blog Post HOUSTON WE HAVE A PROBLEM

HOUSTON WE HAVE A PROBLEM

HOUSTON WE HAVE A PROBLEM

HOUSTON WE HAVE A PROBLEM!!   “Sembla que algú ha intentat sabotejar la missió, han desaparegut el codis de seguretat que teníem escrits en els manuals, d’entre ells, el que permet l’accés al transbordador. Només ens queda un 20% d’oxigen, ara sí, Houston tenim un problema. Si aconseguiu mantenir en vida als nostres astronautes rebreu una suculenta recompensa, si no, els nostres utrillo-astronautes quedaran per sempre més perduts a l’espai…”
  Així començava el Break-out que els alumnes de sisè van realitzar a classe per tal de tancar la Seqüència Didàctica de La Terra que han estat treballant durant el mes de febrer i març. L’endemà d’aquesta experiència es va poder presentar també als seus pares i mares en motiu de la Jornada de Presentació de Projectes de Primària, i així veure en primera persona una de les activitats amb més èxit del curs de sisè.
  Els alumnes van haver d’investigar, cooperar, calcular i utilitzar diferents materials per descobrir els codis secrets i així anar desbloquejant pantalles fins arribar a la fase final. On cada grup obtenia la contrassenya per obrir tots els cadenats que mantenien una caixa tancada amb el material clau per poder alliberar als utrillo-astronautes del seu mòdul espacial, i finalment salvar el planeta de la destrucció.   Cada prova anava relacionada amb temàtiques interessantíssimes relacionades amb l’espai. Des de la construcció de l’Estació Espacial Internacional el 1998 fins a l’existència de vida extraterrestre, passant també per la cursa espacial i l’espionatge que hi va haver durant la Guerra Freda entre els Estats Units i l’antiga Unió Soviètica. Els codis també s’obtenien de maneres diverses: cercant informacions sobre algunes missions espacials, resolent un codi amb jeroglífics extraterrestres, buscant paraules amagades en una sopa de lletres (real) i tranduint-les a l’anglès, fent canvis d’unitats i buscant materials per la classe i altres llocs de l’escola per poder resoldre diferents enigmes.
  La valoració de l’experiència Break-out ha estat molt positiva, tant des de la perspectiva dels alumnes com dels mestres, i també de les famílies que van poder assistir a la jornada. Ha resultat ser una activitat molt competencial i global que ha posat a prova el nivell de competència dels nostres alumnes. Que per cert, han aconseguit desbloquejar totes les pantalles i guanyar-se una bona recompensa: Per una banda, la caixa contenia les 13 últimes peces d’un “megapuzzle” de 1000 peces que estaven fent tots junts a classe. I per l’altra banda, s’han guanyat una visita al Cosmo Caixa on podran veure l’exposició dels “50 Anys de l’Home a la Lluna”, on s’explica com es prepara una missió espacial i s’experimenta la gravetat que hi ha a la lluna. També podran entrar al planetari i fer una ruta pel cel nocturn, amb les constel·lacions, els eclipsis i els planetes que es poden veure a ull nu des de la Terra.