Blog Post La Setmana de la Ciència

La Setmana de la Ciència
maig

La Setmana de la Ciència

Tal i com ja s’ha explicat en alguna entrada anterior, aquest curs hem estrenat una nova secció a l’escola: “La Setmana de la Ciència”. Durant la setmana del 23 al 27 d’abril, l’alumnat de primària ha treballat conjuntament i de manera cooperativa diferents experiments proposats pel professorat. Aquesta iniciativa ha sorgit des de la comissió de projectes de l’escola. Per una banda, els grups de 1r s’han barrejat amb els de P5. Per l’altra banda, 2n i 3r també s’han barrejat per treballar junts. I finalment, 4t, 5è i 6è s’han ajuntat per tal que tots els grups passin cada dia per 3 experiments diferents, incloent-ne un que es fa en anglès. Al llarg de tota la setmana han hagut experiments científics en totes les aules de primària. D’una manera amena i molt propera, han pogut gaudir i experimentar amb les seves pròpies mans propostes científiques relacionades amb l’electricitat, l’aigua, l’aire, la llum i els colors, la qual cosa els ha encantat. Cadascun d’ells portava una fulla de registre on s’anotaven els experiments que feien i es prenien dades sobre el que passava. Els més grans ho documentaven també amb fotografies del mateix experiment i omplien una taula en la que s’havien de fer hipòtesis i finalment fer-ne la correcta explicació científica. Ha estat una experiència molt positiva per a tots, tant per als mestres com per als propis alumnes. Us deixem un recull de fotos en el que es pot veure una gran part de les experiències viscudes en aquesta setmana científica. Fins la propera!