Blog Post SD A CINQUÈ

SD A CINQUÈ

SD A CINQUÈ

Els nostres alumnes van començar la SD5 (la última SD) amb moltes ganes de treballar i aprendre coses noves. Inicialment van fer els grups ells mateixos, eren de 3-4 alumnes barrejats entre nens i nenes. Tot seguit vam fer un timeline a la llibreta, amb instruccions enviades desde el Classroom, una pàgina on els professors es poden comunicar amb els alumnes de manera més efectiva. Després de fer-ho a la llibreta van aprendre a utilitzar una nova aplicació, el Genially, ja que per nosaltres és vital que els nostres alumnes sàpiguen utilitzar la tecnología de manera correcta de cara al futur. No van tenir ninguna mena de problema respecte a l’aplicació i a tots els hi va quedar un timeline històric del qual fins i tot els professors van aprendre coses. Tot seguit, es va assignar a cada alumne una dona influent que hagi marcat la història del món, però amb el pas dels anys la van anar borrant de la ment de molta gent, recordant només el homes. És per aquesta raó que vam decidir fer unes cartes amb informació de cadascuna d’elles. Els alumnes es van mostrar molt motivats amb aquest projecte o sigui que al acabar les cartes de les dones vam fer unes iguals però amb invents que van canviar la nostra vida cotidiana, això també va tenir molt d’èxit i tots van estar realment implicats. Seguidament, els components de cada grup van escollir una etapa de la història per treballar, els alumnes van haver d’omplir una graella explicant: costums, vestimenta, gastronomia, societat, economia, etc… De les etapes que tenen asignadas cada nen/a. Després ens vam juntar en grups d’experts de cada etapa i vam debatir la informació correcta. S’apropava la recta final, el curtmetratge/telediari, la part que més ens va agradar. Però com tots sabem, abans ens havíem de documentar, començant per aprendre alguns dels plànols bàsics del cine i alguns més. Una vegada vam estar ben informats, els alumnes es van posar mans a l’obra amb l’storyboard i el guió literari. Tots es van mostrar molt interessats i aplicats. De seguida els profes ens vam posar a corregir guions per poder donar pas al rodatge el més aviat possible. Quan va arribar el moment de grabar tots els nostres alumnes van començar a preparar-se buscant vestuari, complements i materials per millorar la posta en escena. Una vegada estava tot preparat vam agafar l’Ipad, i a grabar! Finalment cada grup va editar el seu curtmetratje/telediari, i els vam veure a classe on cada alumne va tenir l’oportunitat de posar-se a la pell dels profes i avaluar els curts. Per finalitzar aquesta SD vam preparar una entrega de premis Oscars per els nostres actors, guionistes, directors, etc… Va ser un moment molt emotiu, el moment perfecte per acabar l’SD.