Blog Post ELS DE SISÈ ENS CONVERTIM EN NUTRICIONISTES EXPERTS

ELS DE SISÈ  ENS CONVERTIM EN NUTRICIONISTES EXPERTS
març

22

2018

ELS DE SISÈ ENS CONVERTIM EN NUTRICIONISTES EXPERTS

Coincidint amb la finalització del segon trimestre hem acabat la quarta SD del curs. Cal esmentar que vam començar el trimestre amb la segona part de l’SD sobre la campanya de donació de sang. Va ser una seqüència molt interessant i enriquidora on tots els i les alumnes van participar de manera activa. Aquella SD va finalitzar amb el dia de la donació, una jornada realment emotiva on, els nens i nenes van demostrar les seves habilitats i competències. Volem agrair també la vostra participació i col•laboració, sense vosaltres, els familiars, no haguéssim aconseguit que la jornada fos un èxit. Un cop feta l’SD de la sang, vam dedicar uns dies a treballar l’aparell reproductor que va culminar amb la realització d’un examen. En aquesta quarta SD hem treballat aspectes relacionats amb l’alimentació i la nutrició. Els i les alumnes han hagut d’aprendre com funciona l’aparell digestiu i també com es classifiquen els grans grups d’aliments i de nutrients. A més, de manera cooperativa, han hagut de fer una investigació sobre una malaltia concreta relacionada amb l’alimentació. Cada nen o nena va haver d’apuntar-se a una d’aquestes comissions d’investigació: Al•lèrgies i intoleràncies, diabetis, o la malatia de la PKU. Per primer cop en tot el curs, els mestres vam plantejar un repte molt difícil: crear una presentació en línia entre 15 persones (aproximadament) on tothom tingués dret a editar-ne el contingut. Això no és una tasca gens senzilla ja que requereix una bona organització; des del nostre punt de vista, els resultats han estat molt positius. Aquesta presentació en línia va acabar en una exposició oral amb la participació de tothom. En aquesta SD, també hem fet alguns tallers pràctics com són l’anàlisi de les etiquetes d’aliments processats, la valoració de diferents menús per veure si eren o no equilibrats i sans, i un taller de calcular la quantitat de sucre dels aliments. A més, a classe hem redactat molts textos, entre ells, hem fet èmfasi en l’estructura del text argumentatiu. Com sempre, hem repassat unes quantes normes ortogràfiques. Hem acabat la sequència didàctica redactant un guió per un programa de ràdio que serà emès durant el tercer trimestre. Creiem important que sapigueu que moltes de les activitats que hem realitzat han estat avaluades pels propis alumnes. La coavaluació i l’autoavaluació són dues eines importants que cal tenir en compte i que complementen la visió dels mestres. Tota la Seqüència Didàctica ha estat realitzada en llengua castellana

dav

dav

dav

dav

dav

bdr

bty

bty

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *