1 x 1 en Ipads

A partir de 3r l’escola proporciona un dispositiu a cada alumne/a que l’acompanyarà fins acabar l’etapa de primària. 

Per què el projecte?

Des de fa ja uns quants anys, a l’escola es va decidir apostar fermament per la tecnologia. Si vivim en plena era digital, l’escola no pot donar l’esquena a la tecnologia, perquè les TAC (Tecnologies de l’aprenentatge i la comunicació) no són el futur sinó el present en el que vivim. 

Les feines han canviat (i més que canviaran), les comunicacions entre les persones també, i les fonts d’informació han augmentat de manera exponencial. Si el 90% de les persones disposen d’un dispositiu mòbil per estar connectats al món, per què hauríem de negar aquesta possibilitat als alumnes?   

A l’Escola Miquel Utrillo integrem la tecnologia com a suport dels aprenentatges del nostre alumnat, especialment amb els més grans de l’escola.

 

Per què Ipads?

Després de molts cursos treballant amb dispositius a l’aula, l’experiència ens diu que aquests han de ser resistents, fàcils i ràpids d’utilitzar, i sobretot, segurs.

L’evolució del projecte ens va portar ara fa tres anys a escollir definitivament l’Ipad com la nostra eina tecnològica de referència. Les seves característiques físiques, de maneig i d’accessibilitat van ser les principals causes que van fer decantar-nos per aquest aparell. A més a més, disposem d’una plataforma de gestió remota que ens permet tenir el control dels Ipads en tot moment, tant pel que fa a l’accés als continguts com a les aplicacions que es fan servir.

Què fem?

La implantació dels dispositius mòbils a l’aula ens va ajudar a canviar el nostre model metodològic. A l’escola teníem molt clar que el fet d’integrar la tecnologia ens havia d’ajudar a fer un pas endavant, no tenia cap sentit seguir treballant de la mateixa manera que ho fèiem quan utiltzàvem llibres de text.

Les tablets no ens serveixen només per utilitzar aplicacions i fer activitats interatives, ens permeten també tenir accés directe a la informació (qualsevol tipus d’informació), i sobretot, ens permeten fer unes produccions molt més variades i diverses: vídeos explicatius, grabacions de veu, presentacions interactives, edició d’imatges, disseny en 3D, programació, realitat virtual, trackinig… Totes aquestes possibilitats ens faciliten la realització de projectes transverslas que permeten als nostres alumnes el desenvolupament de les seves capacitats i de la creativitat.

A l’escola vetllem pel bon ús, ètic i responsable, de la tecnologia. I a més, treballem amb l’entorn GSuite per educació de Google, que ens permet tenir un seguiment acurat dels moviments que fa el nostre alumnat amb els seus dispositius.