Blog Post A QUART TREBALLEM ELS JOCS OLIMPICS

A QUART TREBALLEM ELS JOCS OLIMPICS
Feb

11

2020

A QUART TREBALLEM ELS JOCS OLIMPICS

    LA SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA DELS JOCS OLÍMPICS
Per què aquest projecte?
L’esport  ens obre  portes a treballar continguts molt interessants.
La història dels Jocs, l’antiga Grècia, la Geografia ubicant en el mapa totes les ciutats que  han estat seus olímpiques i les seves principals característiques , les unitats de mesura i temps, conceptes Matemàtics, l’educació física, el Medi Natural ja que treballem les funcions respiratòries , la circulatòria i la nutrició i un seguit de continguts més .
També cal valorar que coincideix amb l’any olímpic i  vam pensar que seria una bona oportunitat per enllaçar el projecte amb les notícies d’actualitat, redactant notícies esportives i investigant sobre els atletes més reconeguts i sobre que participaran a Tokio 2020.
Com en cada projecte, prenem apunts de conferències, de vídeos interessants, fem resums d’articles relacionats amb el contingut  i triats per les mestres .
En iniciar el projecte ens interessa explorar les idees que tenen els infants
  • Descobrir els coneixements que tenen els infants i veure quin és el seu punt de partida
Com a mestres cal que tinguem en compte que per resoldre les preguntes no podem basar la nostra investigació sempre en fer recerca d’informació. Cal cercar de quines maneres podem anar responent les preguntes que van sorgint en el projecte utilitzant recursos/ metodologies variades:
  • Cercant informació a internet, biblioteques … Llegint, visualitzant vídeos…
  • Investigant (obtenint dades reals, fent experiments, mesurant…)
  • Consultant experts.
  • Elaborant murals, cartells, exposicions …
  • Fent enquestes.
  • Construint maquetes.
  • Fent sortides relacionades amb la temàtica.
Una de les activitats que hem fet, ha estat  crear un mapamundi, per situar en quin lloc s’han disputat els jocs olímpics fins a l’actualitat Hem rebut visites de persones expertes i d’atletes reconeguts.
] Per a nosaltres treballar per projectes és una filosofia, una manera d’entendre l’educació i de concebre l’aprenentatge que implica canvis significatius a l’aula: el protagonisme dels infants, la concepció de l’aprenentatge, el rol dels mestres, les metodologies d’ensenyament, la relació amb les famílies, el treball en equip entre els docents, les relacions entre els infants, els canvis en l’avaluació…
El treball per projectes ajuda als infants a aprendre a aprendre, els motiva a descobrir i, el més important, aconsegueixen un aprenentatge significatiu.
El treball per projectes permet que cada infant potenciï les seves capacitats individuals i desenvolupi habilitats per ser competent i resoldre els reptes que se li plantegin. Hem de concebre l’infant com un ésser capaç de pensar, de ser crític i reflexiu.
Més endavant us explicarem la resta d’activitats que farem!!!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *