Blog Post Primera assemblea de sisè

Primera assemblea de sisè

El darrer divendres els alumnes de sisè van realitzar la seva primera assemblea de grup. Els propis alumnes van demanar aquesta primera sessió als mestres i equip directiu de l’escola, van veure la necessitat de parlar entre ells i necessitaven una estona dins l’horari escolar.Aquesta primera assemblea va esta moderada per un alumne i dues alumnes del mateix grup. L’objectiu principal era poder entomar diferents aspectes per treballar la cohesió grupal. Els moderadors van posar damunt la taula el tema a parlar i seguidament tots els alumnes que volien participar van tenir oportunitat de fer-ho. L’escolta entre ells va ser activa i els arguments plantejats per part dels diferents participants força coherents.
Un cop finalitzada la reunió, van decidir redactar un acta d’allò que havien parlat i dels temes que poden continuar tractant. Per part del professorat hem considerat necessàries aquestes estones de retrobament entre els alumnes per poder fer-los responsables de les seves decisions respecte al grup i de la importància d’escoltar i poder ser escoltats. En aquestes assemblees l’alumne agafa seguretat en la seva expressió oral, sense oblidar que aquest tipus d’iniciatives tenen un ampli ressò, previ i posterior al treball de valors il creixement personal de cada un dels alumnes.