Blog Post TREBALLEM LA LECTO-ESCRIPTURA A PRIMER

TREBALLEM  LA LECTO-ESCRIPTURA A PRIMER

TREBALLEM LA LECTO-ESCRIPTURA A PRIMER

LA LECTO-ESCRIPTURA A 1R
Com ja haureu pogut percebre, els vostres fills/es de 1r estan fent uns avenços molt grans en matèria de lecto-escriptura en els darrers mesos. És un moment molt maco, on poc a poc van descobrint la funcionalitat del llenguatge, els diferents tipus d’escriptura, la diversitat de textos… i es van sentint més atrets per llegir i escriure. A l’escola procurem despertar i alimentar l’interès i la motivació per la lectura i l’escriptura. Mitjançant el llibre de llengua, de les converses orals, de les explicacions col·lectives, de les lectures en veu alta, els treballs a la llibreta, els padrins lectors, els jocs de lletres, espais dels ambients dedicats al llenguatge i la comunicació… anem treballant diferents aspectes, de forma que els nens/es vagin aprenent progressivament i amb gust per avançar en aquesta matèria.
En aquesta etapa, els nens/es s’animen a escriure molt, i és molt important respectar l’escriptura natural; és a dir, la representació de les paraules “tal com sonen”, ja que és el primer pas per, més endavant, escriure seguint unes normes ortogràfiques. Poc a poc, van traient conclusions i aprenent petites fórmules d’escriptura i pronúncia, i es van motivant per seguir aprenent. És imprescindible que, en la vida quotidiana i les rutines de fora de l’escola, els nens/es també “treballin” aspectes relacionats amb la llengua: fer petits llistats, llegir els rètols pel carrer, buscar paraules en algun objecte/diari/conte, llegir una miqueta algun llibre que els agradi, deixar notes escrites per algú… sempre de forma lúdica i divertida; això els ajudarà molt a trobar el gust per la lecto-escriptura. Esperem que poc a poc aneu gaudint dels progressos dels vostres fills/es, procurant que mitjançant el nostre recolzament (el de tots) s’endinsin en la màgia del món dels contes i els llibres, i que valoreu cada petit pas que donen com un salt enorme cap al seu èxit.