Moltes vegades, a la gent que visita la nostra escola li sobta el fet de trobar més d’una mestra en una mateixa classe, i no només a les famílies, sinó també a companys i companyes de professió.

Molts ens pregunten: – “I què tal treballar en codocència? Com ho porteu?”

I a nosaltres ens encanta explicar-los les moltes coses que ens agraden d’aquesta metodologia; sobretot pensant en els infants, ja que reben diferents perspectives i pràctiques d’ensenyament, tenen accés a un major suport potenciant, així, el seu costat acadèmic i personal, i aprenen de manera més col·laborativa i participativa, desenvolupant al mateix temps les seves habilitats socials. 

A alguns i algunes profes, però, els pot ser difícil treballar d’aquesta manera, i també és comprensible: establir rols i responsabilitats clares entre iguals pot causar confusions, especialment si tenen estils d’ensenyament diferents. Tot i això, aquests obstacles es poden minimitzar mitjançant una bona comunicació i planificació, i deixant molt clar els rols i les responsabilitats des del principi. I és que, poder compartir la càrrega de treball i administració de la classe ens permet enfocar-nos en el desenvolupament de les habilitats del nostre alumnat i adaptar les experiències d’aprenentatge per satisfer les necessitats individuals d’aquests. 

A la nostra escola aquesta pràctica està força estesa entre els diferents cursos i ho portem fent de fa ja molts anys. Començant pels ambients de lliure circulació, en els quals, hi ha mestres repartides per diferents espais i comparteixen l’alumnat de dos nivells, tant a i3-i4 com a i5-1r. Però on trobem un 100% de treball en codocència és al cicle dels grans (5è i 6è), on actualment tenim dos classes de 38 alumnes amb 2 mestres per aula a 5è, i un gran grup de 50 alumnes amb 3 mestres dins la mateixa classe. 

En anglès diem: “Sharing is caring”, que vol dir: compartir és cuidar-nos o, més popularment conegut com: compartir és de guap@s! I res millor que la codocència per poder compartir i millorar la nostra pràctica per desenvolupar noves habilitats! Volem aprofitar des d’aquí per reivindicar la tasca, no gens fàcil, que fem els docents del Miquel Utrillo en pro de la codocència, perquè junts i juntes, SOM IMPARABLES!

 #procodocència